Gözenek Tedavisi

Gözenek Nedir?

Ciltte, vücut dışına zararlı maddelerin atılması için kullanılan, (terleme fonksiyonu), kıl foliküleri ve yağ bezelerinin açılma noktası olan kısımlara gözenek denir. Gözeneklerin tıkanması aknelere neden olur ve cildin kırışmasına ve daha yaşlı görünmesine neden olur. Sağlıklı bir cildin gözenekleri açık olur. Sürekli olarak cildin beslenmesine yardımcı olur. Vücuttaki ter ve yağların atılması ve cildin nefes alması, gözeneklerin açık olmasına bağlıdır. Ciltteki gözenekleri genişlemesi ise kollajen maddesinin azalmasıyla oluşur. Bu maddenin artması veya azalması, gözenek boyutunu etkiler.

Gözenek Sıkılaştırma

Gözenek tedavisi için sıkılaştırma, zamanla açılan gözeneklerin tekrar eski haline getirilmesidir. Daha estetik ve sıkı bir cilt için, cilt sıkılaştırma işlemi yapılmaktadır. Cildin genişleyip sarkması, gözeneklerin büyümesi, cilt bakımının yetersizliğini de gösterir. Bu konuda uzman olan doktorlara başvurmak, belli bir tedavi sürecine girmek için başlangıç olabilir.

Kadınlarda makyajla gözenekler tıkanabilir ve tıkanan gözenekler kırışık ve daha yorgun olurlar. Kişinin yaşlı ve bitkin göstermesine neden olan bu rahatsızlık, bazı klinik çalışmalarla tedavi edilmektedir. Estetik amaçlı olan bu tedavide, gözeneklerin tıkanması da önlenmiş olur.

Gözenek Sıkılaştırma Nasıl Olur?

Gözenek tedavisi sıkılaştırma kollajen denilen maddenin artırılmasıyla gerçekleşir. Bu madde, gözeneklerin daralmasında ve genişlemesinde etkilidir. Kollajen maddesinin azalmasıyla birlikte, cilt gözenekleri genişler ve görünümü bozar. Görünümü bozulan cildin, tekrar eski haline gelmesi ise, belli tedavi süreciyle ortaya çıkar. Tedavi edilmeyen gözenekler genişler ve makyaj esnasında, geniş gözeneklerin tıkanması, estetiği bozar.

Antiaging krem, franksiyonel sistem, kimyasal peeling, mikro iğneleme, lazer ve ışık uygulaması ve karbon peelingi gibi uygulamalar, gözenek sıkılaştırma tedavisinde kullanılan yöntemlerdir. Bu tedavi yöntemleri, kollajen maddesini artırır ve ölü deri atımını da hızlandırır. Böylece, gözenekler küçülmeye başlar.

Küçülen gözenekler de estetik bir görünüme neden olur. 2-4 hafta süren tedavi sürecince, 5-6 seans uygulanır. Gözenek tedavisi sorunu büyük olanlarda ise, kimyasal peeling mikro iğneleme ve ışık tedavisi ile birlikte franksiyonel çalışma metotları bir arada kullanılır. Tam tedavi süresi ise 6-12 aydır.

Detaylı bilgi için bizimle iletişime geçin.

Gözenek Tedavisi

Merak Ettiklerinizi Sorabilirsiniz