Varis Tedavisi

Varis Nedir? Nasıl Oluşur?

Varis, diğer adıyla venöz yetmezliği, cilt altındaki kirli kanı toplayan damarlardaki, kapakçıkların bozulmasıyla, kan dolaşımı bozukluğunun meydana gelmesidir. Bacak kaslarının kasılmasıyla, kan karaciğere gider. Yer çekimin etkisiyle geri gelmeye başlar. Ancak varisi olan hastalarda, kanın geri gelmesini engelleyen kapakçıklar, kalıtsal veya başka nedenlerle bozulmuştur. Bu sebeple kirli kan damarlarda birikir ve varis meydana gelir.

Varis, genellikle çok ayakta durmayı gerektiren ağır işlerde çalışanlarda görülür. Hamilelik, menopoz, yaşlılık ve bacak yaralanmaları gibi durumlarda görülebilir.

Varisler Üçe Ayrılır:

1-Spider venler (kılcal varisler): 1-2 mm dir. Çok küçük çaplı olup, mor ve kırmız renktedirler ve cilt altında belli olmazlar. Bu varis türü çok fazla belli olmayan türdür.

2-Retiküler venler (Orta boy varisler): 2-4 mm’dir. Küçük çaplı bir alandaki toplardamarların görev yapamamasından kaynaklanır.

3-Veriköz venler ( büyük varisler): 4-15 mm’dir ve ciltte rahatlıkla fark edilir ve cilde yakın büyük bir toplardamarın işlevselliğini yitirmesinden kaynaklanır.

Varis Tedavisi:

Varis tedavisi için, ortopedi servisine gittiğinizde, sizi kalp damar bölümüne sevk edeceklerdir. Burada doppler çektirmeniz gerekir. Doppler filmi, bacaktaki kan akışını tespit eden bir testtir. Hastalığınız tam teşhisinden sonra, hastane ortamında tedavileri yapılmaktadır. Varis ameliyatı yanında, varis için özel muayenehaneler de vardır. Özel tedavide, endövenöz lazer, sıvı-köpük, skleroterapi, miniflebektomi, perkütan / RF lazer gibi yöntemlerle, kaçak yapan damarlar tedavi edilir. Daha sonra belli sürelerde kontroller yapılır.

Kalp damar bölümündeki varis ameliyatları, yerini varis için özel olarak açılmış bölümlere bırakmaktadır. Kalp damar bölümündeki ameliyattan hastaların kaçınmasının sebebi, ameliyat sonrası kanamalı ve ağrılı sonuçların meydana gelmesidir.

Lazer Tedavisi Nasıl Yapılıyor?

Birinci şekil, cilt altındaki kılcal damarlardan varisli olanlar, lazer yardımı ile dağlanır. İkinci yöntemde ise, lazer yardımıyla toplardamarın açılması şeklinde yapılır. Bu iki yöntemde ülkemizde uygulanmaktadır. 2000 yıllının başından buyana, ülkemizde varis tedavisi ile ilgili merkezler hizmet vermektedir. Lazer tedavisinde narkoz verilmek suretiyle hasta uyutulmaz. Sadece, tedavi edilecek bacak uyuşturulur. Yürüyerek gelen hasta yine yürüyerek gider ve böylece, ağır ameliyat sonuçlarını yaşamaz.

Detaylı bilgi için lütfen bizim ile iletişime geçin.

Varis Tedavisi

Merak Ettiklerinizi Sorabilirsiniz