Lütfen Bekleyiniz...

Obezite Cerrahisi

Obezite, vücutta anormal ve aşırı yağ birikmesi olarak vücutta aşırı yağ artımıyla ortaya çıkan bir hastalık olarak tanımlanabilir. Çevresel ve genetik etmenler de obeziteye doğrudan etki etmektedir. Diğer bir tanımlama ise obezite vücut yağ dokusunun erkeklerde %25’den, kadınlarda ise %30’dan daha fazla olmasıdır.

Obezite sorunu, artık sadece Türkiye’nin değil tüm Dünya’nın uğraştığı bir sorun haline gelmiştir. İnsanların sağlıksız ve dengesiz beslenmesinin yanında, hareketsiz bir yaşam sürmeleri nedeni ile aşırı kilo almaktadır. Bir de bunun üstüne hazır gıdalar tüketilmesi, kilo alımını daha fazla artırmaktadır.

Hızla kilo almaya başlayan kişi, bunun için herhangi bir önlem almazsa, şişmanlamaya devam eder. Daha sonrasında ise aşırı şişmanlık yani Obezite hastalığına yakalanır. Pek önemsenmese de obezite sorunu birçok hastalıktan daha önemlidir.

Obezite, beraberinde birçok hastalığı da getirmektedir. Bu nedenle her yıl ortalama 300 bin kişi obezite yüzünden hayatını kaybetmektedir. Dünya’da en hızlı yayılan hastalıklardan biri olan obezite, sigaranın neden olduğu ölümlerin ardından en çok öldüren ikinci hastalık olarak sıralamada yer almaktadır.

Obezite kronik bir hastalık olarak bilinmektedir. Genetik ve çevresel olan etkileşimleri vardır. Vücutta yağ dokusunun artmasına bağlı olarak gelişen obezite, şişmanlığın dışında birçok farklı hastalığında temel nedeni olmaktadır. Obezite sorununun temel nedenleri şunlardır:

• Uykusuz kalmak
  • Kullanılan ilaçlar
  • Hastalık
  • Menopoz dönemi
  • Aşırı yemek yeme
  • Hazır gıdalar tüketme
  • Dengesiz beslenme
  • Sağlıksız beslenme
  • Egzersiz ve spor yapmama

Estetik cerrahi ve saç ekimi alanında tüm sorularınızı uzman ekibimiz yanıtlasın. Operasyon hakkında bilgi otel ve transferler rezervasyonlarınızı siz yorulmadan hızlıca halledelim.

Merhabalar,
Size nasıl yardımcı olabiliriz?